Page 149 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 149
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Posibilitatea de a accesa conţinutul vast, ludic și formator de
oriunde şi oricând, cu ajutorul computerului personal, tabletei
sau chiar și a telefonului.
Folosirea sistemului de feedback imediat: în timp real
copilul își poate da seama ce greșește sau ce a realizat corect!
Învățarea este realizată astfel într-un mod activ ce permite
evaluări formative şi sumative, calitative şi cantitative,
realizate într-un mod pe înțelesul și placul lor.
Consider folosirea platformelor online de
educație ca fiind o metodă bună pentru copiii isteți ce sunt
puternici motivaţi, ele venind în completarea activităţilor
didactice din sistemul de învăţământ.
Un studiu recent, realizat în România, a arătat
faptul că 85% dintre copiii cu vârste între 5 și 16 ani petrec, în
medie, 5 ore pe zi pe rețelele sociale. De asemenea, e cunoscut
faptul că și copiii mai mici de 5 ani folosesc device-urile
„smart“, în special telefonul mobil și tableta, fiind pasionați de
jocuri online, desene animate sau diverse clipuri amuzante pe
YouTube.
De cele mai multe ori, părinții și profesorii se
pot simți lipsiți de putere în fața noilor generații digitale de
copii crescuți în preajma calculatoarelor și telefoanelor ”smart”
pe care le-au transformat inconștient în extensii aproape firești
ale activităților lor zilnice. Pentru că tehnologia din ultimii ani
a avut o dezvoltare spectaculoasă, online-ul a devenit tot mai
accesibil chiar și pentru copiii foarte mici.
Bibliografie:
- Şcoala pe Net;
- www.didactic.ro
148