Page 149 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 149

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

         Posibilitatea de a accesa conţinutul vast, ludic și formator de
           oriunde şi oricând, cu ajutorul computerului personal, tabletei
           sau chiar și a telefonului.
         Folosirea  sistemului  de  feedback  imediat: în  timp  real
           copilul își poate da seama ce greșește sau ce a realizat corect!
           Învățarea  este  realizată  astfel  într-un  mod  activ  ce  permite
           evaluări  formative  şi  sumative,  calitative  şi  cantitative,
           realizate într-un mod pe înțelesul și placul lor.

                                   Consider  folosirea  platformelor  online  de
           educație  ca  fiind  o  metodă  bună  pentru  copiii  isteți  ce  sunt
           puternici  motivaţi,  ele  venind  în  completarea  activităţilor
           didactice din sistemul de învăţământ.
                                   Un studiu recent, realizat în România, a arătat
           faptul că 85% dintre copiii cu vârste între 5 și 16 ani petrec, în
           medie, 5 ore pe zi pe rețelele sociale. De asemenea, e cunoscut
           faptul  că  și  copiii  mai  mici  de  5  ani  folosesc  device-urile
           „smart“, în special telefonul mobil și tableta, fiind pasionați de
           jocuri online, desene animate sau diverse clipuri amuzante pe
           YouTube.
                                   De cele mai multe ori, părinții și profesorii se
           pot simți lipsiți de putere în fața noilor generații digitale de
           copii crescuți în preajma calculatoarelor și telefoanelor ”smart”
           pe care le-au transformat inconștient în extensii aproape firești
           ale activităților lor zilnice. Pentru că tehnologia din ultimii ani
           a avut o dezvoltare spectaculoasă, online-ul a devenit tot mai
           accesibil chiar și pentru copiii foarte mici.

           Bibliografie:
                     -  Şcoala pe Net;
                     -  www.didactic.ro




                                       148
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154