Page 151 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 151

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           instrumente gratuite și deschise a creat un mediu de economie
           colaborativă.  Prin  îmbrățișarea  dispozitivelor  digitale  și  a
           învățării  conectate,  sălile  de  clasă  din  întreaga  țară  și  din
           întreaga lume nu se pot coordona doar una cu cealaltă pentru a
           împărtăși informații, ci și pentru a stimula învățarea, experiența
           și  abilitățile  de  comunicare.  Practica  permite,  de  asemenea,
           educatorilor să se bucure de condiții de concurență echitabile.
           Școlile pot economisi bani asigurând în același timp un acces
           echitabil  la  ultimele  apariții  în  domeniul  materialelor
           educaționale.
                  Accesul elevilor în învățământului superior și deținerea
           unei cariere la o vârstă fragedă a devenit una dintre cele mai
           importante  responsabilități  ale  educației  școlare.  Soluțiile
           digitale de învățare pun accentul pe metode de învățare care
           sunt constructive, colaborative și solicită implicarea elevilor,
           ceea  ce  îi  face  să  se  adapteze  la  viața  reală.  Instrumentele
           digitale  și  tehnologia  le  dezvoltă  elevilor  abilități  auto-
           didactice  eficiente  de  învățare.  Aceștia  devin  capabili  să
           identifice ceea ce au nevoie pentru a învăța, găsesc și utilizează
           resursele  online,  și  aplică  informațiile  inclusiv  la  școală,  la
           teme  și  proiecte.  Acest  lucru  le  sporește  eficiența  și
           productivitatea.
           Având în vedere criza continuă a ocupării forței de muncă, este
           esențial ca, în  cazul în  care tinerii nu își pot  găsi un loc de
           muncă,  aceștia  ar  trebui  să  aibă  capacitatea  de  a-și  crea
           propriile locuri de muncă și, în mod ideal, chiar să genereze
           locuri de muncă pentru alții. În acest scop, metodele mai noi de
           învățare  și  educație  trebuie  să  fie  încorporate  în  programa
           școlară, începând chiar de la școala elementară. Instrumentele
           și  tehnologiile  de  învățare  digitală  în  școlile  elementare,
           secundare  și  licee  îi  pregătesc  pe  elevi  pentru  învățământul
           superior  și  carierele  moderne,  ajutându-i  să  dobândească
           competențe, inclusiv în rezolvarea problemelor, familiarizarea
           cu tehnologiile emergente și automotivația.

                                       150
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156