Page 151 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 151
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
instrumente gratuite și deschise a creat un mediu de economie
colaborativă. Prin îmbrățișarea dispozitivelor digitale și a
învățării conectate, sălile de clasă din întreaga țară și din
întreaga lume nu se pot coordona doar una cu cealaltă pentru a
împărtăși informații, ci și pentru a stimula învățarea, experiența
și abilitățile de comunicare. Practica permite, de asemenea,
educatorilor să se bucure de condiții de concurență echitabile.
Școlile pot economisi bani asigurând în același timp un acces
echitabil la ultimele apariții în domeniul materialelor
educaționale.
Accesul elevilor în învățământului superior și deținerea
unei cariere la o vârstă fragedă a devenit una dintre cele mai
importante responsabilități ale educației școlare. Soluțiile
digitale de învățare pun accentul pe metode de învățare care
sunt constructive, colaborative și solicită implicarea elevilor,
ceea ce îi face să se adapteze la viața reală. Instrumentele
digitale și tehnologia le dezvoltă elevilor abilități auto-
didactice eficiente de învățare. Aceștia devin capabili să
identifice ceea ce au nevoie pentru a învăța, găsesc și utilizează
resursele online, și aplică informațiile inclusiv la școală, la
teme și proiecte. Acest lucru le sporește eficiența și
productivitatea.
Având în vedere criza continuă a ocupării forței de muncă, este
esențial ca, în cazul în care tinerii nu își pot găsi un loc de
muncă, aceștia ar trebui să aibă capacitatea de a-și crea
propriile locuri de muncă și, în mod ideal, chiar să genereze
locuri de muncă pentru alții. În acest scop, metodele mai noi de
învățare și educație trebuie să fie încorporate în programa
școlară, începând chiar de la școala elementară. Instrumentele
și tehnologiile de învățare digitală în școlile elementare,
secundare și licee îi pregătesc pe elevi pentru învățământul
superior și carierele moderne, ajutându-i să dobândească
competențe, inclusiv în rezolvarea problemelor, familiarizarea
cu tehnologiile emergente și automotivația.
150