Page 156 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 156
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Mitru sub forma unui teatru de păpuşi (ANEXA 1). Sigur că
aceste tipuri de abordări ale activităţilor pot fi realizate şi în
clasă faţă în faţă cu copiii, dar având în vedere faptul că ne-am
văzut în această situaţie produsă de o problemă mondială brusc,
tendinţa a fost de a trimite fişe de lucru, de colorat sau pictat,
activităţi liber alese în general, cât mai simple.
Într-o oarecare măsură obiectivele au fost îndeplinite în
această perioadă, din păcate doar cu o parte dintre preşcolari.
În opinia mea, şcoala on-line trebuie luată în calcul într-o mică
măsură. Nu poate fi comparată cu şcoala tradiţională cu
activităţi desfăşurate în sala de grupă. Preşcolarii au nevoie de
afecţiune, de socializare, de asimilare a unor deprinderi, de
participare la jocuri şi activităţi interactive dirijate de
educatoare. La rândul ei, aceasta are nevoie de feedback-ul
spontan al copiilor, de interpretarea gesturilor şi expresiilor
faciale, are nevoie să le observe comportamentul în diferite
situaţii.
În concluzie, şcoala on-line reprezintă o provocare atât
pentru cadrele didactice cât şi pentru copii şi părinţi care devin
parteneri cu un rol crucial în educaţia copilului său.
ANEXA 1
DŞ – Cunoaşterea mediului
Tema anuală de studiu: ,,Cine planifică/organizează o
activitate?’’
Temă săptămânală independentă: ,,Cum se face?’’ (meserii)
Tema activităţii: ,,Ocupaţii, meserii, le cunoaşteţi voi, copii?’’
– lectură după imagini
155