Page 156 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 156

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               Mitru sub forma unui teatru de păpuşi (ANEXA 1). Sigur că
               aceste tipuri de abordări ale activităţilor pot fi realizate şi în
               clasă faţă în faţă cu copiii, dar având în vedere faptul că ne-am
               văzut în această situaţie produsă de o problemă mondială brusc,
               tendinţa a fost de a trimite fişe de lucru, de colorat sau pictat,
               activităţi liber alese în general, cât mai simple.
                       Într-o oarecare măsură obiectivele au fost îndeplinite în
               această perioadă, din păcate doar cu o parte dintre preşcolari.
               În opinia mea, şcoala on-line trebuie luată în calcul într-o mică
               măsură.  Nu  poate  fi  comparată  cu  şcoala  tradiţională  cu
               activităţi desfăşurate în sala de grupă. Preşcolarii au nevoie de
               afecţiune,  de  socializare,  de  asimilare  a  unor  deprinderi,  de
               participare  la  jocuri  şi  activităţi  interactive  dirijate  de
               educatoare.  La  rândul  ei,  aceasta  are  nevoie  de  feedback-ul
               spontan  al  copiilor,  de  interpretarea  gesturilor  şi  expresiilor
               faciale,  are  nevoie  să  le  observe  comportamentul  în  diferite
               situaţii.
                       În  concluzie,  şcoala  on-line  reprezintă  o  provocare  atât
               pentru cadrele didactice cât şi pentru copii şi părinţi care devin
               parteneri cu un rol crucial în educaţia copilului său.
               ANEXA 1
               DŞ – Cunoaşterea mediului
               Tema  anuală  de  studiu:  ,,Cine  planifică/organizează  o
               activitate?’’
               Temă săptămânală independentă: ,,Cum se face?’’ (meserii)
               Tema activităţii: ,,Ocupaţii, meserii, le cunoaşteţi voi, copii?’’
               – lectură după imagini












                                           155
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161