Page 161 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 161
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Obiectivele clasei inversate?
În primul rând, să pună elevul în cele mai bune condiții de
reușită, oferind o altă metodă de lucru; să utilizeze toate
mijloacele și suporturile media posibile pentru a facilita
învățarea profesională și generală; să exploateze diferitele
simțuri umane pentru a îmbunătăți înțelegerea cunoștințelor
(auditiv, kinesthetic, vizual).
Obiective pentru elevi:
Să îmbunătățească rezultatele școlare a elevului Să
personalizeze munca elevului
Să implice și să motiveze elevul pentru formarea acestuia
Să folosească instrumentele moderne (PC, internet, software,
...)
Ce instrumente se pot folosi în cadrul clasei inversate?
Acces la Internet și site-uri de gestiune a clasei: blog wiki,
Youtube, Moodle, Edmodo, Schoology, etc.
Avantajele clasei inversate: Permite profesorului să-și
îndeplinească rolul de mentor, de animator; Sporește
disponibilitatea profesorului pentru elevii săi; Permite elevilor
să progreseze în propriul ritm și să-și dezvolte autonomia;
Promovează învățarea personalizată; Consolidează relația
profesor-elev și elev/elev; Elevii sunt mai implicați în procesul
de învățare, mai activi și mai motivați; Ei pot învăța oriunde,
oricând (cu acces la Internet, desigur!).
Pentru organizarea clasei inversate, profesorul pune la
dispoziție, online, cursul, documentele, capsule video, etc. și
testul/chestionarul asociat. Elevul consultă documentul și
răspunde la chestionar sau rezolvă testul. Profesorul analizează
participarea elevului la test și organizează activitățile de clasă,
în grupuri. În urma rezultatelor testului, profesorul are
posibilitatea să-și organizeze munca în clasă astfel încât elevii
să primească răspunsuri și explicații personalizate. Elevii care
nu au făcut și nu au înțeles testul / chestionarul pot face
160