Page 161 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 161

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea


                  Obiectivele clasei inversate?
                  În primul rând, să pună elevul în cele mai bune condiții de
           reușită,  oferind  o  altă  metodă  de  lucru;  să  utilizeze  toate
           mijloacele  și  suporturile  media  posibile  pentru  a  facilita
           învățarea  profesională  și  generală;  să  exploateze  diferitele
           simțuri  umane  pentru  a  îmbunătăți  înțelegerea  cunoștințelor
           (auditiv, kinesthetic, vizual).
                  Obiective pentru elevi:
           Să  îmbunătățească  rezultatele  școlare  a  elevului  Să
           personalizeze munca elevului
           Să implice și să motiveze elevul pentru formarea acestuia
           Să folosească instrumentele moderne (PC, internet, software,
           ...)
                  Ce instrumente se pot folosi în cadrul clasei inversate?
           Acces  la  Internet  și  site-uri  de  gestiune  a  clasei:  blog  wiki,
           Youtube, Moodle, Edmodo, Schoology, etc.
                  Avantajele  clasei  inversate:  Permite  profesorului  să-și
           îndeplinească  rolul  de  mentor,  de  animator;  Sporește
           disponibilitatea profesorului pentru elevii săi; Permite elevilor
           să  progreseze  în  propriul  ritm  și  să-și  dezvolte  autonomia;
           Promovează  învățarea  personalizată;  Consolidează  relația
           profesor-elev și elev/elev; Elevii sunt mai implicați în procesul
           de învățare, mai activi și mai motivați; Ei pot învăța oriunde,
           oricând (cu acces la Internet, desigur!).
                   Pentru  organizarea  clasei  inversate,  profesorul  pune  la
           dispoziție, online, cursul, documentele, capsule video, etc. și
           testul/chestionarul  asociat.  Elevul  consultă  documentul  și
           răspunde la chestionar sau rezolvă testul. Profesorul analizează
           participarea elevului la test și organizează activitățile de clasă,
           în  grupuri.  În  urma  rezultatelor  testului,  profesorul  are
           posibilitatea să-și organizeze munca în clasă astfel încât elevii
           să primească răspunsuri și explicații personalizate. Elevii care
           nu  au  făcut  și  nu  au  înțeles  testul  /  chestionarul  pot  face

                                       160
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166