Page 165 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 165

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

                   Cei  mai  curajoși  au  căutat  și  au  găsit  soluții  de  a
           continua munca alături de elevi. Da, a fost dificil și provocator,
           dar am descoperit oportunități de învățare.
                   Una  din  primele  provocări  cu  care  s-au  confruntat
           profesorii  a  fost  aceea  de  a  găsi  o  modalitate  eficientă,  la
           îndemâna oricui, de a comunica cu elevii. Pentru început au
           explodat  grupurile  de  Wapp,  dar  nu  era  decât  o  soluție  de
           avarie.  Aplicația  nu  oferă  o  interacțiune  care  să  faciliteze
           învățarea,  ci  doar  transmiterea  unor  materiale.    Școala  în
           mediul online nu se poate rezuma doar la transmiterea unor fișe
           de  lucru.  Apoi  au  fost  utilizate  foarte  eficient  platforme  de
           învățare  online  și  fiecare  școlă  a  găsit  o  soluție  care  să
           funcționeze.  Era clar că este nevoie de o bază de  instrumente
           și resurse digitale care să vină în întâmpinarea profesorilor.
                  Nevoile  profesorilor  în  școala  on-line  –  profilul
           profesorului
                       formare de calitate
                       literație digitală
                  Perioada  aceasta  a  scos  la  iveală  multe  din  nevoile
           cadrelor didactice. În primul rând profesorii au simțit nevoia de
           a învăța cum să-și organizeze orele on-line, întrucât nu se putea
           păstra  formatul  clasic.  Această  nevoie  venea  însă  pe  fondul
           unei lipsei de formare a cadrelor didactice în predarea on-line.
           În acest context au fot organizate multe evenimente  care le
           ofereau profesorilor instruire în utilizarea diferitelor aplicații,
           platforme. S-au dezvoltat comunitați în care erau împărtășite
           exemple de bune-practici. Extraordinar și valoros este faptul că
           s-a dezvoltat și mai mult conceptul de învățare colaborativă.
           Unul  din  grupurile  care  a  coagulat  profesorii  și  a  oferit  o
           direcție  coerentă,  conturată  de  experți,  a  fost  și  este  Super
           Teach. De aici profesorii își puteau lua doza de inspirație pe
           care să o ducă la clasa. Cu siguranță a fost și o perioadă în care
           creativitatea profesorilor a ajutat la creștere experienței on-line.
           Profesorii s-au documentat, au experimentat, au inovat.

                                       164
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170