Page 165 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 165
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Cei mai curajoși au căutat și au găsit soluții de a
continua munca alături de elevi. Da, a fost dificil și provocator,
dar am descoperit oportunități de învățare.
Una din primele provocări cu care s-au confruntat
profesorii a fost aceea de a găsi o modalitate eficientă, la
îndemâna oricui, de a comunica cu elevii. Pentru început au
explodat grupurile de Wapp, dar nu era decât o soluție de
avarie. Aplicația nu oferă o interacțiune care să faciliteze
învățarea, ci doar transmiterea unor materiale. Școala în
mediul online nu se poate rezuma doar la transmiterea unor fișe
de lucru. Apoi au fost utilizate foarte eficient platforme de
învățare online și fiecare școlă a găsit o soluție care să
funcționeze. Era clar că este nevoie de o bază de instrumente
și resurse digitale care să vină în întâmpinarea profesorilor.
Nevoile profesorilor în școala on-line – profilul
profesorului
formare de calitate
literație digitală
Perioada aceasta a scos la iveală multe din nevoile
cadrelor didactice. În primul rând profesorii au simțit nevoia de
a învăța cum să-și organizeze orele on-line, întrucât nu se putea
păstra formatul clasic. Această nevoie venea însă pe fondul
unei lipsei de formare a cadrelor didactice în predarea on-line.
În acest context au fot organizate multe evenimente care le
ofereau profesorilor instruire în utilizarea diferitelor aplicații,
platforme. S-au dezvoltat comunitați în care erau împărtășite
exemple de bune-practici. Extraordinar și valoros este faptul că
s-a dezvoltat și mai mult conceptul de învățare colaborativă.
Unul din grupurile care a coagulat profesorii și a oferit o
direcție coerentă, conturată de experți, a fost și este Super
Teach. De aici profesorii își puteau lua doza de inspirație pe
care să o ducă la clasa. Cu siguranță a fost și o perioadă în care
creativitatea profesorilor a ajutat la creștere experienței on-line.
Profesorii s-au documentat, au experimentat, au inovat.
164