Page 166 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 166
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Lipseau însă la acel moment, lipsesc încă, noțiuni
fundamentale de literație digitală. Acest concept este
fundamental pentru școala on-line. Un profesor se află în
postura de a livra un conținut, dar nu în maniera clasică. Astfel,
acesta ar trebui să știe să utilizeze cât mai multe aplicații, să
dobândească skill-uri care să îl ajute să gândească cum să
livreze în mod eficient, dinamic, atractiv, sigur. Grație
profesorilor și curiozității, pragmatismului acestora, școala on-
line a funcționat și a evoluat treptat.
Utilizarea testelor Kahoot, realizarea de aminații cu
Animaker, utilizarea tablelor interactive, clasicele prezentări
power-point sunt doar câteva din resursele pe care le putem
accesa în școala digitală.
Nevoile elevilor în școala online
siguranță pe internet
echilibru emoțional
Siguranța pe internet este una din provocările școlii on-
line. Elevii au nevoie să se simtă în siguranță pe internet, iar
acest aspect vine legat și de modul în care își rezolvă sarcinile
de lucru. Nu mai putem rămâne la nivelul fișelor de lucru, ci
trebuie să le lăsăm elevilor libertatea de a veni cu soluții proprii
de prezentare, dar e necesar să construim câteva direcții care să
îi ghideze către site-uri, aplicații sigure. Organizarea unei
minime baze pe domenii ar fi valoroasă, iar profesorii ar
îndruma elevii la o documentare sigură.
Școala off-line avea avantajul observării clasei,
elevilor, a stărilor acestora. Aceste lucruri s-au schimbat odată
cu trecerea în on-line. Echilibrul, starea de bine sunt
fundamentale pentru relația profesor-elev. În iureșul adaptării
la noul context, acest aspect extrem de imoprtant a fost umbrit
de nevoia de aliniere la recomandări, rapoarte. Starea de bine a
elevilor este de fapt cheia unei ore reușite. O posibilă soluție
poate fi organizarea unor întâlniri care să nu vizeze conținuturi,
ci doar reluarea comunicării pornind de la provocările acestora.
165