Page 166 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 166

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

                        Lipseau  însă  la  acel  moment,  lipsesc  încă,  noțiuni
               fundamentale  de  literație  digitală.  Acest  concept  este
               fundamental  pentru  școala  on-line.  Un  profesor  se  află  în
               postura de a livra un conținut, dar nu în maniera clasică. Astfel,
               acesta ar trebui să știe să utilizeze cât mai multe aplicații, să
               dobândească  skill-uri  care  să  îl  ajute  să  gândească  cum  să
               livreze  în  mod  eficient,  dinamic,  atractiv,  sigur.  Grație
               profesorilor și curiozității, pragmatismului acestora, școala on-
               line a funcționat și a evoluat treptat.
                      Utilizarea  testelor  Kahoot,  realizarea  de  aminații  cu
               Animaker, utilizarea tablelor interactive,  clasicele prezentări
               power-point  sunt doar câteva din resursele pe care le putem
               accesa în școala digitală.
                      Nevoile elevilor în școala online
                            siguranță pe internet
                            echilibru emoțional
                      Siguranța pe internet este una din provocările  școlii  on-
               line. Elevii au nevoie să se simtă în siguranță pe internet, iar
               acest aspect vine legat și de modul în care își rezolvă sarcinile
               de lucru. Nu mai putem rămâne la nivelul fișelor de lucru, ci
               trebuie să le lăsăm elevilor libertatea de a veni cu soluții proprii
               de prezentare, dar e necesar să construim câteva direcții care să
               îi  ghideze  către  site-uri,  aplicații  sigure.  Organizarea  unei
               minime  baze  pe  domenii  ar  fi  valoroasă,  iar  profesorii  ar
               îndruma elevii la o documentare sigură.
                      Școala  off-line  avea  avantajul  observării  clasei,
               elevilor, a stărilor acestora. Aceste lucruri s-au schimbat odată
               cu  trecerea  în  on-line.  Echilibrul,  starea  de  bine  sunt
               fundamentale pentru relația profesor-elev. În iureșul adaptării
               la noul context, acest aspect extrem de imoprtant a fost umbrit
               de nevoia de aliniere la recomandări, rapoarte. Starea de bine a
               elevilor este de fapt cheia unei ore reușite. O posibilă soluție
               poate fi organizarea unor întâlniri care să nu vizeze conținuturi,
               ci doar reluarea comunicării pornind de la provocările acestora.

                                           165
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171