Page 170 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 170

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               mașinile care mediază comunicarea didactică sunt mașini, iar
               oamenii sunt oameni! Aceștia din urmă au nelămuriri, frici, ce
               nu pot să fie negate sau ignorate.
                           Școala de acasă trebuie să fie realistă în raport cu acest
               context în care se desfășoară și chiar să accepte că, în aceste
               momente, mai puțin înseamnă mai mult! Așteptările exagerat
               de ridicate, perfecționiste, centrarea excesivă pe conținuturi și
               rezultate, în dauna proceselor, împovărarea celor care învață cu
               teme  doar  pentru  a  bifa  formal  parcurgerea  de  ore  nu  sunt
               elemente  care  să  conducă  la  eficiența  procesului.  Școala  de
               acasă trebuie să țină cont de dispoziția de învățare a tuturor, să-
               și  infuzeze  mesajele  cu  formule,  clasificări,  rezolvări  de
               probleme, dar și cu înțelegere și răbdare. Școala de acasă nu e
               doar o enciclopedie, ci și o aventură comună de cunoaștere, de
               învățare și de traversare în condiții bune, împreună, pe cealaltă
               parte a crizei.
                      „Se așteaptă ca profesorii să împlinească țeluri de
               neatins cu instrumente neadecvate. Miracolul este că, uneori,
               ei reușesc să ducă până la capăt această misiune imposibilă".
               Haim G. Ginott

               Lecție online – utilizare platformă  ,,ZOOM”
               Clasa a II-a


















                                           169
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175