Page 170 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 170
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
mașinile care mediază comunicarea didactică sunt mașini, iar
oamenii sunt oameni! Aceștia din urmă au nelămuriri, frici, ce
nu pot să fie negate sau ignorate.
Școala de acasă trebuie să fie realistă în raport cu acest
context în care se desfășoară și chiar să accepte că, în aceste
momente, mai puțin înseamnă mai mult! Așteptările exagerat
de ridicate, perfecționiste, centrarea excesivă pe conținuturi și
rezultate, în dauna proceselor, împovărarea celor care învață cu
teme doar pentru a bifa formal parcurgerea de ore nu sunt
elemente care să conducă la eficiența procesului. Școala de
acasă trebuie să țină cont de dispoziția de învățare a tuturor, să-
și infuzeze mesajele cu formule, clasificări, rezolvări de
probleme, dar și cu înțelegere și răbdare. Școala de acasă nu e
doar o enciclopedie, ci și o aventură comună de cunoaștere, de
învățare și de traversare în condiții bune, împreună, pe cealaltă
parte a crizei.
„Se așteaptă ca profesorii să împlinească țeluri de
neatins cu instrumente neadecvate. Miracolul este că, uneori,
ei reușesc să ducă până la capăt această misiune imposibilă".
Haim G. Ginott
Lecție online – utilizare platformă ,,ZOOM”
Clasa a II-a
169