Page 168 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 168

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



                                      Școala online


                                             Prof. Stănculețu Bianca Florica
                     Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare”, Focșani, Vrancea


                      Pandemia  de  coronavirus  a  adus  cu  ea  o  criză  care
               afectează  mai  multe  sectoare  din  societate,  unele  dintre  ele
               nepregătite  să  facă  față  unor  situații  critice.Este  și  cazul
               educației, pusă în fața unei noi provocări: cea digitală.
                      Astfel,    profesorii  s-au  trezit  de  la  o  zi  la  alta  într-o
               situație fără precedent în țara noastră,  cât și în lume. De la
               învățământul tradițional  urmat cu sfințenie zi de zi, au fost puși
               în fața unei provocări care i-a luat pe mulți prin surprindere: ,,
               Școala on line ”.
                           De  această  grandioasă    provocare,    nu  au  avut  parte
               doare  cadrele dicactice, ci și elevii și părinții acestora,  aflați
               într-o cursă contra timp pentru aș putea însușii cât mai repede
               aceste cunoștințe digitale  necerare pentru a putea continua o
               învățarea eficientă chiar și de acasă .
                            Competența  digitală  este  una  dintre  acele  alte
               competențe pe care instituțiile de învățământ le au incluse în
               programele  și  planurile  de  realizare  a  procesului  educativ.
               Resursele digitale devin un instrument de lucru din ce în ce mai
               utilizat  pentru  a  oferi  un  învățământ  calitativ,  care  să
               corespundă noilor tendințe pedagogice și intereselor copiilor.
                             În primul rând, practicile de predare eficientă, valabile
               în interacțiunile față în față, trebuie păstrate și în online. Un
               profesor bun este un profesor bun indiferent  de modalitățile
               prin care își transmite ideile. Transferul de creativitate de la
               activitatea din clasa reală la cea mediată tehnologic este vizibil

                                           167
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173