Page 168 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 168
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Școala online
Prof. Stănculețu Bianca Florica
Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare”, Focșani, Vrancea
Pandemia de coronavirus a adus cu ea o criză care
afectează mai multe sectoare din societate, unele dintre ele
nepregătite să facă față unor situații critice.Este și cazul
educației, pusă în fața unei noi provocări: cea digitală.
Astfel, profesorii s-au trezit de la o zi la alta într-o
situație fără precedent în țara noastră, cât și în lume. De la
învățământul tradițional urmat cu sfințenie zi de zi, au fost puși
în fața unei provocări care i-a luat pe mulți prin surprindere: ,,
Școala on line ”.
De această grandioasă provocare, nu au avut parte
doare cadrele dicactice, ci și elevii și părinții acestora, aflați
într-o cursă contra timp pentru aș putea însușii cât mai repede
aceste cunoștințe digitale necerare pentru a putea continua o
învățarea eficientă chiar și de acasă .
Competența digitală este una dintre acele alte
competențe pe care instituțiile de învățământ le au incluse în
programele și planurile de realizare a procesului educativ.
Resursele digitale devin un instrument de lucru din ce în ce mai
utilizat pentru a oferi un învățământ calitativ, care să
corespundă noilor tendințe pedagogice și intereselor copiilor.
În primul rând, practicile de predare eficientă, valabile
în interacțiunile față în față, trebuie păstrate și în online. Un
profesor bun este un profesor bun indiferent de modalitățile
prin care își transmite ideile. Transferul de creativitate de la
activitatea din clasa reală la cea mediată tehnologic este vizibil
167