Page 162 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 162

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               recuperarea și remedierea pe calculator, manual, fișe de lucru.
               Cei  care  au  înțeles  conținuturile, dar au făcut erori, vor face
               corectarea  prin  diverse  exerciții.  Elevii  care  au  înțeles  bine
               realizează  tutoriale  cu  colegii,  fac  cercetări  (documente,
               internet,  etc.),  experiențe,  sinteze,  creații  (articole  de  blog,
               afișe, video). Deci, clasa inversată dă posibilitatea de a învăța
               mai eficient și, mai ales, facilitează dezvoltareaa autonomei,
               dar  și  colaborarea  și  creativitatea.  Toate  acestea  duc  la
               progresul și reușita elevilor.
                      Efecte și impact: participarea activă a elevilor la lecție;
               memorizarea  mai  bună  a  muncii  efectuate;  curiozitate
               amplificată  pentru  formare;  rezultate  mai  bune  în  timpul
               evaluărilor; stimularea și recompensa pentru munca realizată
               acasă;
                       Acest mod de predare poate conduce elevii să-și schimbe
               comportamentul spre o mai mare autonomie. Unora le place,
               altora nu. Profesorul trebuie să găsească cea mai bună cale de a
               alege metoda pedagogică, fără a-și intimida elevii. Ideal este de
               a înființa clasa inversată cât mai curând posibil, începând cu
               școala primară sau în primii ani de facultate. Nu este vorba de
               o metodă la modă. Inovația de dragul inovației nu aduce nimic.
               Profesorul  trebuie  să  se  gândească  cum  să-și  transmită
               cunoștințele. În timpul erei Google și a noilor tehnologii, el
               trebuie să ia în considerare valoarea adăugată pentru a sprijini
               elevii  în  mod  diferit.  Știm,  că  în  țările  în  care  sistemul  de
               învățământ  funcționează  bine,  profesorii  sunt  formați  în
               căutarea de soluții la probleme. În consecință, clasa inversată
               poate fi o pedagogie bună, deoarece îi determină pe profesori
               să se întrebe și să se gândească la metodele lor de predare.
                     În concluzie, orice profesor poate utiliza eficient această
               metodă, mai ales că elevii  utilizează cu plăcere și dexteritate
               noile tehnologii.



                                           161
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167