Page 162 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 162
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
recuperarea și remedierea pe calculator, manual, fișe de lucru.
Cei care au înțeles conținuturile, dar au făcut erori, vor face
corectarea prin diverse exerciții. Elevii care au înțeles bine
realizează tutoriale cu colegii, fac cercetări (documente,
internet, etc.), experiențe, sinteze, creații (articole de blog,
afișe, video). Deci, clasa inversată dă posibilitatea de a învăța
mai eficient și, mai ales, facilitează dezvoltareaa autonomei,
dar și colaborarea și creativitatea. Toate acestea duc la
progresul și reușita elevilor.
Efecte și impact: participarea activă a elevilor la lecție;
memorizarea mai bună a muncii efectuate; curiozitate
amplificată pentru formare; rezultate mai bune în timpul
evaluărilor; stimularea și recompensa pentru munca realizată
acasă;
Acest mod de predare poate conduce elevii să-și schimbe
comportamentul spre o mai mare autonomie. Unora le place,
altora nu. Profesorul trebuie să găsească cea mai bună cale de a
alege metoda pedagogică, fără a-și intimida elevii. Ideal este de
a înființa clasa inversată cât mai curând posibil, începând cu
școala primară sau în primii ani de facultate. Nu este vorba de
o metodă la modă. Inovația de dragul inovației nu aduce nimic.
Profesorul trebuie să se gândească cum să-și transmită
cunoștințele. În timpul erei Google și a noilor tehnologii, el
trebuie să ia în considerare valoarea adăugată pentru a sprijini
elevii în mod diferit. Știm, că în țările în care sistemul de
învățământ funcționează bine, profesorii sunt formați în
căutarea de soluții la probleme. În consecință, clasa inversată
poate fi o pedagogie bună, deoarece îi determină pe profesori
să se întrebe și să se gândească la metodele lor de predare.
În concluzie, orice profesor poate utiliza eficient această
metodă, mai ales că elevii utilizează cu plăcere și dexteritate
noile tehnologii.
161