Page 158 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 158
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Clasa inversată- inovație pedagogică
prof. Daniela Mihalcea
Școala Gimnazială Tâmboești,Vrancea
Pedagogia activă face
parte din metodele care se
încadrează în ceea ce numește
învățare experiențială, adică
„învățare prin practică”.
Acest lucru presupune
implicarea elevului în situații
reale sau fictive, astfel încât să-și poată folosi abilitățile și să le
dezvolte în timpul formării.
Pedagogia activă se referă la un set de metode
pedagogice care au în comun dorința de a-l face pe elev să
devină actor al învățării sale. Acest tip de pedagogie se bazează
pe principiul conform căruia se învață practicând, spre
deosebire de pedagogia tradițională care pornește de la teorie
la practică. Aceasta privilegiază situațiile autentice de
cercetare, de investigație pe parcursul cărora elevul trebuie să
înțeleagă și să stăpânească diferitele resurse pe care profesorul
le pune la dispoziție. Aceste situații diferite au fost formalizate,
din punct de vedere teoretic, de-a lungul secolului XX.
Pentru profesor, precum și pentru elev, adoptarea unei
pedagogii active este o încercare stimulativă și provocatoare.
În primul rând, dacă pedagogia transmisivă oferă opțiuni
limitate pentru desfășurarea unei ședințe de curs, pedagogia
activă oferă numeroase posibilități. Pe de altă parte, dacă
pedagogia transmisivă oferă un cadru de referință pentru elevi
157