Page 158 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 158

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



                           Clasa inversată- inovație pedagogică


                                                     prof. Daniela Mihalcea
                                      Școala Gimnazială Tâmboești,Vrancea


                                                      Pedagogia  activă  face
                                              parte  din  metodele  care  se
                                              încadrează în ceea ce numește
                                              învățare  experiențială,  adică
                                              „învățare    prin   practică”.
                                              Acest     lucru    presupune
                                              implicarea elevului în situații
               reale sau fictive, astfel încât să-și poată folosi abilitățile și să le
               dezvolte în timpul formării.
                         Pedagogia  activă  se  referă  la  un  set  de  metode
               pedagogice care au în  comun  dorința de a-l  face pe  elev să
               devină actor al învățării sale. Acest tip de pedagogie se bazează
               pe  principiul  conform  căruia  se  învață  practicând,  spre
               deosebire de pedagogia tradițională care pornește de la teorie
               la  practică.  Aceasta  privilegiază  situațiile  autentice  de
               cercetare, de investigație pe parcursul cărora elevul trebuie să
               înțeleagă și să stăpânească diferitele resurse pe care profesorul
               le pune la dispoziție. Aceste situații diferite au fost formalizate,
               din punct de vedere teoretic, de-a lungul secolului XX.
                         Pentru profesor, precum și pentru elev, adoptarea unei
               pedagogii active este o încercare stimulativă și provocatoare.
               În  primul  rând,  dacă  pedagogia  transmisivă  oferă  opțiuni
               limitate  pentru  desfășurarea  unei  ședințe  de  curs,  pedagogia
               activă  oferă  numeroase  posibilități.  Pe  de  altă  parte,  dacă
               pedagogia transmisivă oferă un cadru de referință pentru elevi

                                           157
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163