Page 155 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 155
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
adaptăm toate conţinuturile în aşa fel încât să le putem
transmite on-line. Mai mult ca niciodată, acum, părinţii ne sunt
adevăraţi parteneri, deoarece sunt direct implicaţi în procesul
instructiv-educativ, mai ales dacă vorbim de preşcolari.
Această categorie de vârstă este clar dependentă de părinţi.
În ceea ce priveşte soluţiile pe care le-am identificat eu
după ce am evaluat posibilitatea preşcolarilor şi disponibilitatea
părinţilor de a accesa mediul on-line pentru rezolvarea unor
posibile situaţii, sarcini, jocuri, pot spune că au dat roade.
Modalitatea de comunicare şi transmitere de materiale a fost
Aplicaţia Wattssup. În desfăşurarea activităţilor am observat
faptul că nu existau foarte multe feedback-uri dacă făceam
trimitere către resurse generale de pe internet sau fişe chiar dacă
erau conform vârstei. În schimb, dacă activităţile erau
personalizate, vocea mea se auzea pe fundal sau chiar mă
puteau urmări în explicarea şi demonstrarea sarcinilor,
feedback-urile au fost mult mai ridicate, dovadă că relaţia
educatoare-preşcolar este strânsă şi nevoia de socializare şi
afectivitate unul faţă de celălalt este mare. Am încercat să
folosesc cât mai multe materiale didactice şi să exemplific
întodeauna prin realizarea unor filmuleţe modul de lucru în aşa
fel încât atât părintele care supraveghea îndeplinirea sarcinii,
cât şi copilul să înţeleagă exact ce anume trebuie îndeplinit. Le-
am dat ca sarcini orale alcătuirea de probleme cu jucăriile din
casă şi materiale din natură. De asemenea, am încercat să
realizez anumite activităţi cum ar fi cele de observare sau
lectură după imagini implicând întodeauna un pluş sau un
personaj sub formă de poveste. Ca exemplu, la o activitate de
Cunoaşterea mediului, am integrat un personaj, fetiţa Miriam,
care ,,ne-a prezentat’’ activităţile ei pe parcursul unei zile. În
felul acesta am scos în evidenţă şi prezentat câteva meserii
(ANEXA 1). Copiii au fost foarte încântaţi, iar feedback-urile
nu au întârziat să apară. Într-o altă activitate de Educare a
limbajului, am pus în scenă povestea ,,Banul muncit’’, de A.
154