Page 155 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 155

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           adaptăm  toate  conţinuturile  în  aşa  fel  încât  să  le  putem
           transmite on-line. Mai mult ca niciodată, acum, părinţii ne sunt
           adevăraţi parteneri, deoarece sunt direct implicaţi în procesul
           instructiv-educativ,  mai  ales  dacă  vorbim  de  preşcolari.
           Această categorie de vârstă este clar dependentă de părinţi.
                   În ceea ce priveşte soluţiile pe care le-am identificat eu
           după ce am evaluat posibilitatea preşcolarilor şi disponibilitatea
           părinţilor de a accesa mediul on-line pentru rezolvarea unor
           posibile  situaţii,  sarcini,  jocuri,  pot  spune  că  au  dat  roade.
           Modalitatea de comunicare şi transmitere de materiale a fost
           Aplicaţia Wattssup.  În desfăşurarea activităţilor am observat
           faptul  că  nu  existau  foarte  multe  feedback-uri  dacă  făceam
           trimitere către resurse generale de pe internet sau fişe chiar dacă
           erau  conform  vârstei.  În  schimb,  dacă  activităţile  erau
           personalizate,  vocea  mea  se  auzea  pe  fundal  sau  chiar  mă
           puteau  urmări  în  explicarea  şi  demonstrarea  sarcinilor,
           feedback-urile  au  fost  mult  mai  ridicate,  dovadă  că  relaţia
           educatoare-preşcolar  este  strânsă  şi  nevoia  de  socializare  şi
           afectivitate  unul  faţă  de  celălalt  este  mare.  Am  încercat  să
           folosesc  cât  mai  multe  materiale  didactice  şi  să  exemplific
           întodeauna prin realizarea unor filmuleţe modul de lucru în aşa
           fel încât atât părintele care supraveghea îndeplinirea sarcinii,
           cât şi copilul să înţeleagă exact ce anume trebuie îndeplinit. Le-
           am dat ca sarcini orale alcătuirea de probleme cu jucăriile din
           casă  şi  materiale  din  natură.  De  asemenea,  am  încercat  să
           realizez  anumite  activităţi  cum  ar  fi  cele  de  observare  sau
           lectură  după  imagini    implicând  întodeauna  un  pluş  sau  un
           personaj sub formă de poveste. Ca exemplu, la o activitate de
           Cunoaşterea mediului, am integrat un personaj, fetiţa Miriam,
           care ,,ne-a prezentat’’ activităţile ei pe parcursul unei zile. În
           felul  acesta  am  scos  în  evidenţă  şi  prezentat  câteva  meserii
           (ANEXA 1). Copiii au fost foarte încântaţi, iar feedback-urile
           nu  au  întârziat  să  apară.  Într-o  altă  activitate  de  Educare  a
           limbajului, am pus în scenă povestea ,,Banul muncit’’, de A.

                                       154
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160