Page 160 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 160
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
timp, Jon Bergman și Aaron Sams hotărăsc să prezinte
rezumate ale cursurilor pentru elevii absenți. Bazându-se pe
succesul pe care l-au avut cu elevii lor, vor face o muncă
importantă de coordonare și promovare a clasei inversate. Apoi
acest model s-a răspândit și în Europa, unde tot mai mulți
profesori îl folosesc.
Fiind profesor de limba și literatura română, am aplicat
cu succes metoda ,,clasa inversată”, mai întâi în cadrul
experimentului didactic în vederea obținerii gradului didactic I,
ceea ce a determninat ca activitatea de predare-învățare-
evaluare din perioada suspendării cursurilor provocate de
pandemie să se deruleze mult mai facil. Principiul este simplu:
participarea prin prezență la cursuri, pe baza pedagogiei
tradiționale și transmisive de tip „curs magistral“, cursurile
fiind regândite și puse la distanță pentru învățarea autonomă.
Clasa inversată este un model original care permite, din
concepte pedagogice vechi, să faciliteze învățarea elevilor.
Este, de asemenea, o modalitate relevantă de a utiliza noile
tehnologii pentru pedagogie. În ce constă această metodă?
Principiul este acela de a le solicita elevilor să pregătească
lecția teoretică la domiciliu, prin intermediul mijloacelor
video( capsule video), textelor și imaginilor didactice
disponibile online pentru a permite, în următoarea zi,
profesorului să își concentreze lecția în clasă asupra întrebărilor
elevilor, precum și asupra realizării exercițiilor legate de teoria
învățată.
159