Page 160 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 160

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               timp,  Jon  Bergman  și  Aaron  Sams  hotărăsc  să  prezinte
               rezumate  ale  cursurilor  pentru  elevii  absenți.  Bazându-se  pe
               succesul  pe  care  l-au  avut  cu  elevii  lor,  vor  face  o  muncă
               importantă de coordonare și promovare a clasei inversate. Apoi
               acest  model  s-a  răspândit  și  în  Europa,  unde  tot  mai  mulți
               profesori îl folosesc.
                          Fiind profesor de limba și literatura română, am aplicat
               cu  succes  metoda  ,,clasa  inversată”,  mai  întâi  în  cadrul
               experimentului didactic în vederea obținerii gradului didactic I,
               ceea  ce  a  determninat  ca  activitatea  de  predare-învățare-
               evaluare  din  perioada  suspendării  cursurilor  provocate  de
               pandemie să se deruleze mult mai facil. Principiul este simplu:
               participarea  prin  prezență  la  cursuri,  pe  baza  pedagogiei
               tradiționale  și  transmisive  de  tip  „curs  magistral“,  cursurile
               fiind regândite și puse la distanță pentru învățarea autonomă.
               Clasa  inversată  este  un  model  original  care  permite,  din
               concepte  pedagogice  vechi,  să  faciliteze  învățarea  elevilor.
               Este,  de  asemenea,  o  modalitate  relevantă  de  a  utiliza  noile
               tehnologii pentru pedagogie.  În ce constă această metodă?
               Principiul  este  acela  de  a  le  solicita  elevilor  să  pregătească
               lecția  teoretică  la  domiciliu,  prin  intermediul  mijloacelor
               video(  capsule  video),  textelor  și  imaginilor  didactice
               disponibile  online  pentru  a  permite,  în  următoarea  zi,
               profesorului să își concentreze lecția în clasă asupra întrebărilor
               elevilor, precum și asupra realizării exercițiilor legate de teoria
               învățată.















                                           159
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165