Page 159 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 159

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           și  profesori,  abordarea  activă  necesită  reconcilierea  unei
           multiplicități  de  cadre  posibile.  Rezultă  că  trecerea  de  la  o
           abordare  transmisivă  la  o  abordare  activă  constituie  o
           schimbare în obiceiurile și practicile acestora.
                     Totuși,  opoziția  dintre  pedagogia  transmisivă  și  cea
           activă nu este atât de definită cum s-ar putea crede. În practica
           reală,  aceste  două  abordări  se  intersectează  adesea,  dar
           pedagogia activă necesită o formalizare suplimentară din partea
           profesorului pentru a fi cu adevărat  eficientă din punctul de
           vedere  al  elevului,  acolo  unde  distribuirea  rolurilor  între
           profesor și elev pare tacită în demersul transmisiv.
                               Lumea educației este mereu traversată de noi metode de
           predare  care  sunt  prezentate  ca  fiind  cele  mai  promițătoare
           inovații  și  sunt  susceptibile  de  a  promova și  de  a   favoriza
           învățarea tuturor elevilor. “Flipped learning” , în limba română
           „învățare  inversată”,  ”clasă  inversată”  sau  ”pedagogie
           inversată”  reprezintă  cea  mai  recentă  descoperire  în  acest
           domeniu.  Scopul  acestui  articol  este  de  a  descrie  natura  și
           funcționarea acestei abordări și de a examina impactul asupra
           învățării elevilor.
                     Clasa inversată ( pedagogia inversată) este o metodă,
           un concept și chiar, pentru unii, o filosofie care urmărește să
           inverseze modelele tradiționale de învățare. Inițiată în anii ‘90
           la Harvard, în Statele Unite de Erik Masur, profesor de fizică,
           ”clasa inversată” ( ”flipped classroom” ), dar a fost utilizată în
           Statele Unite la nivelul primar, secundar și universitar din 2007.
           Popularizarea  acestei  metode  se  datorează  mult  lui  Salman
           Kahn și doi profesori de chimie la un liceu din Colorado, Aaron
           Sams și Jon Bergman. Salman Kahn, pentru a-l ajuta pe vărul
           său la matematică, a început să facă videoclipuri. Postate  pe
           YouTube, ele sunt ușor de urmărit de mii de oameni. În 2007,
           acest  lucru a dus,  cu sprijinul  financiar  al  lui  Bill  Gates,  la
           crearea  Academiei  Khan,  care  oferă  acum  5.000  de
           videoclipuri de cursuri pentru mai multe discipline. În același

                                       158
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164