Page 154 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 154

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



                Școala on-line. Aspecte. Soluții. Exemple de bune practici


                                           Prof. înv. preşc. Şerban Mariana
                           Grădiniţa cu P.P. Nr. 2, Focşani, Judeţul Vrancea


                                                                  MOTTO:
                                            ,,Şcoala trebuie adaptată la copii
                                              şi nu copiii adaptaţi şcolilor.’’
                                                      Alexander Sutherland

                       În ultima perioadă de timp, tehnologia a început să-şi facă
               simţită prezenţa tot mai mult în sălile de clasă, fiind folosită tot
               mai  des  de  profesori  ca  metodă  în  activitatea  de  predare-
               învăţare-evaluare. Fie că ascultăm un cântecel la grădiniţă şi
               vizionăm imagini, fie că audiem o poveste sau realizăm calcule
               matematice pe diferite platforme, tehnologia sub diferite forme
               ne ajută la îndeplinirea obiectivelor propuse. Mai mult decât
               atât, copiii sunt mult mai atraşi de această formă interactivă şi
               manifestă un interes crescut faţă de activităţile propuse în acest
               mod.
                      Ce  facem  însă  când  modalitatea  de  desfăşurare  a
               procesului educaţional se restrânge doar ca activitate on-line?
               Ce facem când nu ne mai putem întâlni cu preşcolarii în sala de
               grupă, când nu-i mai putem îmbrăţişa şi toate informaţiile noi
               trebuie transmise doar on-line? Ne adaptăm şi găsim soluţii.
               Dar ce facem cu acele familii care nu au acces la internet sau
               nu  deţin  calculatoare,  laptopuri,  tablete  sau  telefoane
               performante?  Le  privăm  dreptul  la  educaţie?  Cu  aceste
               probleme  ne-am  confruntat  în  această  perioadă  care,
               bineînţeles ne-a găsit nepregătiţi pe noi, ca şi stat. Încercăm să

                                           153
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159