Page 154 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 154
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Școala on-line. Aspecte. Soluții. Exemple de bune practici
Prof. înv. preşc. Şerban Mariana
Grădiniţa cu P.P. Nr. 2, Focşani, Judeţul Vrancea
MOTTO:
,,Şcoala trebuie adaptată la copii
şi nu copiii adaptaţi şcolilor.’’
Alexander Sutherland
În ultima perioadă de timp, tehnologia a început să-şi facă
simţită prezenţa tot mai mult în sălile de clasă, fiind folosită tot
mai des de profesori ca metodă în activitatea de predare-
învăţare-evaluare. Fie că ascultăm un cântecel la grădiniţă şi
vizionăm imagini, fie că audiem o poveste sau realizăm calcule
matematice pe diferite platforme, tehnologia sub diferite forme
ne ajută la îndeplinirea obiectivelor propuse. Mai mult decât
atât, copiii sunt mult mai atraşi de această formă interactivă şi
manifestă un interes crescut faţă de activităţile propuse în acest
mod.
Ce facem însă când modalitatea de desfăşurare a
procesului educaţional se restrânge doar ca activitate on-line?
Ce facem când nu ne mai putem întâlni cu preşcolarii în sala de
grupă, când nu-i mai putem îmbrăţişa şi toate informaţiile noi
trebuie transmise doar on-line? Ne adaptăm şi găsim soluţii.
Dar ce facem cu acele familii care nu au acces la internet sau
nu deţin calculatoare, laptopuri, tablete sau telefoane
performante? Le privăm dreptul la educaţie? Cu aceste
probleme ne-am confruntat în această perioadă care,
bineînţeles ne-a găsit nepregătiţi pe noi, ca şi stat. Încercăm să
153