Page 152 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 152
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Metodele tradiționale pot exista încă, împreună cu
instrumente de învățare noi, bazate pe tehnologie. Deoarece
învățarea digitală este mult mai interactivă, mai ușor de reținut
și asimilat decât manualele voluminoase, putem spune cu
certitudine că digitalizarea reprezintă un context mai bun, care
oferă o perspectivă mai largă și activități mult mai atractive
decât metodele tradiționale de învățământ.Vor exista în
continuare cursurile tradiționale împreună cu instrumentele și
tehnologia digitală, dar materialele de curs ar trebui să
reprezinte un supliment la activitățile de la clasă și mutate
online pentru ca elevii să aibă acces la acestea și în afara sălii
de clasă. Astfel, orele de la clasă sunt mai eficiente, punându-
se accent pe dezvoltarea materiei prin discuții și angajarea în
activități care au la bază comunicarea și cooperarea între elevi.
De asemenea, elevii au posibilitatea de a-și perfecționa și
aprofunda studiul chiar înainte de a veni la școală, dacă
folosesc un instrument digital de învățare. Ajutând copiii să
gândească în afara cadrului tradițional și rigid de învățare, prin
instrumente și metode digitale, le este stimulată creativitatea și
le oferă sentimentul de încredere în propriile capacități.
Instruirea elevilor pe discipline prin efectuarea de teste online
distractive din când în când poate crea un mediu bun de
învățare pentru ei. Elevii pot primi chestionare online și
evaluări pe care le pot accesa de acasă, înlocuind astfel temele,
iar prin parcurgerea unui test elevul acasă nefiind condiționat
de timp învață in ritmul sau propriu pentru a putea răspunde la
întrebările testului.
Elevii din fiecare clasă de astăzi, și chiar și cei care
încep școala, sunt prea familiarizați cu tehnologia - este în
ADN-ul lor și această pasiune pentru tehnologie ar trebui să fie
hrănită. Dacă dorim să pregătim cu succes elevii pentru viața
lor profesională viitoare, trebuie să subliniem importanța
tehnologiei și digitalizării și să le introducem de la o vârstă mai
fragedă.
151