Page 141 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 141

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           că puteau să participe la ore din  intimitatea casei  lor, că nu
           înfruntau vremea urâtă pentru a ajunge la școală și totul părea
           mai relaxat.
                  Dezavantajul  cred  că  a  fost  că  nu  am  mai  simțit
           apropierea lor și îmbrățișările care erau permanente, dar, cel
           mai  mult  deranjează  că  nu  reușești  să  le  surprinzi  privirile
           sincere atunci când nu înțelegeau și cereau ajutor, de cele mai
           multe ori. Schimbul de energie nu mai poate fi făcut, în lipsa
           unei interacțiuni față în față.
                  Dacă totuși suntem forțați de împrejurări să continuăm
           în mediul virtual școala, nu consider ca suntem pregătiți, că
           putem să atigem  performanțele de la școala fizică, că acești
           copii nu își vor acumula lacune care nu vor mai  fi depășite
           niciodată.  Aici  mă  refer  la  cei  care  nu  au  reușit  să  se
           „conecteze” niciodată cu profesorii, care până în toamnă nu vor
           mai atinge nicio carte.
                  Această  generație  va  fi  una  de  sacrificiu,  care  a  fost
           lipsită de serbări, festivități de premiere, de emoțiile apărute în
           anii  terminali.  Va  fi  generația  care  va  da  examenele  sub
           „presiunea„ și frica unei îmbolnăviri.
                  Cu toate acestea, cu bune și rele, școala românească a
           făcut  un  pas  înainte,  a  reușit  să  supraviețuiască  cu  mijloace
           foarte  puține,  personale,  cu  implicare  din  partea  cadrelor
           didactice, care au făcut, și de data aceasta, ceea ce știau mai
           bine,  să  fie  alături  de  elevi,  să-i  îndrume,  să-i  asculte,  să-i
           consilieze, chiar dacă a însemnat un sacrificiu imens uneori, cu
           multe  ore  pierdute  pentru  pregătirea  lecțiilor,  cu  ”ochi”
           solicitați la maximum de calculatoare, laptop-uri și telefoane.

           Bibliografie
           1.Timothy  D.  Walker,  Să  predăm  ca  in  Finlanda.  33  de
           strategii simple pentru cursuri pline de bună dispoziție, Editura
           Trei, București, 2018



                                       140
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146