Page 141 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 141
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
că puteau să participe la ore din intimitatea casei lor, că nu
înfruntau vremea urâtă pentru a ajunge la școală și totul părea
mai relaxat.
Dezavantajul cred că a fost că nu am mai simțit
apropierea lor și îmbrățișările care erau permanente, dar, cel
mai mult deranjează că nu reușești să le surprinzi privirile
sincere atunci când nu înțelegeau și cereau ajutor, de cele mai
multe ori. Schimbul de energie nu mai poate fi făcut, în lipsa
unei interacțiuni față în față.
Dacă totuși suntem forțați de împrejurări să continuăm
în mediul virtual școala, nu consider ca suntem pregătiți, că
putem să atigem performanțele de la școala fizică, că acești
copii nu își vor acumula lacune care nu vor mai fi depășite
niciodată. Aici mă refer la cei care nu au reușit să se
„conecteze” niciodată cu profesorii, care până în toamnă nu vor
mai atinge nicio carte.
Această generație va fi una de sacrificiu, care a fost
lipsită de serbări, festivități de premiere, de emoțiile apărute în
anii terminali. Va fi generația care va da examenele sub
„presiunea„ și frica unei îmbolnăviri.
Cu toate acestea, cu bune și rele, școala românească a
făcut un pas înainte, a reușit să supraviețuiască cu mijloace
foarte puține, personale, cu implicare din partea cadrelor
didactice, care au făcut, și de data aceasta, ceea ce știau mai
bine, să fie alături de elevi, să-i îndrume, să-i asculte, să-i
consilieze, chiar dacă a însemnat un sacrificiu imens uneori, cu
multe ore pierdute pentru pregătirea lecțiilor, cu ”ochi”
solicitați la maximum de calculatoare, laptop-uri și telefoane.
Bibliografie
1.Timothy D. Walker, Să predăm ca in Finlanda. 33 de
strategii simple pentru cursuri pline de bună dispoziție, Editura
Trei, București, 2018
140