Page 139 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 139

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



                                 Școala de acasă


                                                     Prof. Feroiu Eliza,
                 Liceul Teoretic „Duiliu Zamfirescu” Odobești, Vrancea


                  În luna martie 2020, a apărut o situație care a schimbat
           total modul în care se desfășurau orele. Ne-am trezit în fața unei
           probleme,  care  pentru  început,  părea  destul  de  greu  de
           gestionat.  Era  pentru  prima  dată  când  cursurile  se  mutau  în
           mediul on-line. Întreaga comunitate școlară, profesori, elevi,
           părinți  a  început  să  caute  resurse  pentru  a  face  față  noilor
           provocări.
                  Nu  a  fost  un  lucru  ușor  să  faci  pentru  prima  dată
           învățarea altfel, de acasă. Nu toți elevii au internet, sau dacă au,
           nu dețin device-uri care să le facă mai ușoară situația. Alții sunt
           din familii mai numeroase și dețin un singur telefon pe care
           părintele trebuie să aleagă cui să îl dea în ziua respectivă.
                   Vorbim despre o educație gratuită, la care are  acces
           toată lumea, dar în situația actuală lucrurile stau diferit. Au fost
           părinți  care  au  trebuit  să  cumpere  diferite  dispozitive,  lucru
           valabil și pentru unele cadre didactice. Nu toți părinții se pricep
           la  tehnologie,  lucru  care  a  îngreunat  comunicarea.  Uneori,
           copiii sunt mai pricepuți decât aceștia și au reușit să instaleze
           diverse aplicații și să îi învețe chiar și pe profesori, chiar dacă,
           mai ales cei din învățământul primar, nu au făcut nicio oră de
           informatică, pentru că programa școlară nu o specifică. Deși
           aproape toate cadrele didactice au  cursuri de TIC, s-au trezit
           puse în fața unor provocări, a unor platforme necunoscute până
           atunci. Unele cadre au fost autodidacte și au reușit să facă față,
           adaptându-se  cu  ușurință  la  nou,  la  ceea  ce  presupune

                                       138
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144