Page 139 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 139
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Școala de acasă
Prof. Feroiu Eliza,
Liceul Teoretic „Duiliu Zamfirescu” Odobești, Vrancea
În luna martie 2020, a apărut o situație care a schimbat
total modul în care se desfășurau orele. Ne-am trezit în fața unei
probleme, care pentru început, părea destul de greu de
gestionat. Era pentru prima dată când cursurile se mutau în
mediul on-line. Întreaga comunitate școlară, profesori, elevi,
părinți a început să caute resurse pentru a face față noilor
provocări.
Nu a fost un lucru ușor să faci pentru prima dată
învățarea altfel, de acasă. Nu toți elevii au internet, sau dacă au,
nu dețin device-uri care să le facă mai ușoară situația. Alții sunt
din familii mai numeroase și dețin un singur telefon pe care
părintele trebuie să aleagă cui să îl dea în ziua respectivă.
Vorbim despre o educație gratuită, la care are acces
toată lumea, dar în situația actuală lucrurile stau diferit. Au fost
părinți care au trebuit să cumpere diferite dispozitive, lucru
valabil și pentru unele cadre didactice. Nu toți părinții se pricep
la tehnologie, lucru care a îngreunat comunicarea. Uneori,
copiii sunt mai pricepuți decât aceștia și au reușit să instaleze
diverse aplicații și să îi învețe chiar și pe profesori, chiar dacă,
mai ales cei din învățământul primar, nu au făcut nicio oră de
informatică, pentru că programa școlară nu o specifică. Deși
aproape toate cadrele didactice au cursuri de TIC, s-au trezit
puse în fața unor provocări, a unor platforme necunoscute până
atunci. Unele cadre au fost autodidacte și au reușit să facă față,
adaptându-se cu ușurință la nou, la ceea ce presupune
138