Page 134 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 134

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

               satisfacție, pe care spațiul concret al școlii îl dăruiește milenar
               învățăceilor:  relaxarea  copilulul  în  oaza  de  socializare
               educațională.
                      Interesantă este următoarea explicație:  cuvântul schola
               a fost împrumutat din  grecescul  scholé, care  însemna inițial
               ,,timp  liber”, pentru că în  Antichitate copiii,  precum  adulții,
               aveau multe îndatoriri casnice, iar școala era locul și timpul
               liber de îndatoriri, destinat studiului- deci un timp  pentru ei, nu
               pentru  ceilalți.  Definiția  cărturarului  antic    Festus  este
               lămuritoare în acest sens: ,,Sunt numite școli (scholae) nu de la
               odihnă (otium) și vacanță (vocatio), ci pentru că, după ce au
               lăsat  toate  treburile  deoparte,  copiii  au  timp  liber  pentru
               învățătură ( studium)”. >>

                      În izolarea generată de pandemie, copiii au putut face
               comparația  celor  două  contexe  de  învățare:  virtual  și  clasic.

                      Ca  întotdeauna,  claritatea  formei  clasice  a  cucerit  și
               actuala generație. Școala clasică, în care prezența fizică este
               necesară, este vatra societății umane moderne: aici copiii de
               diferite  vârste  socializează,  învățând,  în  primul  rând,  să  se
               accepte și să colaboreze, creând proiecte demne de aprecierea
               tuturor: adulți și copii. Au înțeles că la școală își armonizează
               toate simțurile, își pot dezvolta toate stilurile de învățare.
                      Au mai descoperit, devenind astfel mai înțelepți, ce nu
               era bine la școală: șicana intimidantă, etalarea celor materiale
               și financiareO  altă consecință pozitivă a învățării la distanță a
               fost că părinții au văzut cu propriii ochi cum lucrează, scrie,
               citește și răspunde propriul copil, dar și ceilalți. Au avut ocazia
               să urmărească discursul și demersul didactic. Ceea ce, trebuie
               să  recunosc,  mi-a  generat  și  mie  contextul  potrivit  pentru  o
               îndrumare obiectivă, fără intervenții suplimentare și divagații.

                      Impresionant a fost momentul în care sora cea mare a

                                           133
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139