Page 136 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 136
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Varietatea resurselor folosite ne-a ajutat să nu ne
plictisim și, mai ales, să nu resimțim oboseala cauzată de
folosirea dispozitivelor electronice.
Combinând suporturile letrice: manualul, auxiliarul,
cartea/ volumul cu resursele virtuale: manuale, fișe și
chestionare digitale, teste de antrenament, Teleșcoala,
discursuri TED, PPT-uri, diaporame, teatru radiofonic, desene
animate, povești terapeutice dramatizate, audiobook-uri, filme
etc., consider că le-am oferit și asigurat elevilor oportunitatea
de a își dezvolta studiul personal/individual mult mai creativ și
original, evidențiindu-le și inteligențele multiple.
Dacă școala on-line ne-a oferit multe contexte inedite și
moderne de a învăța, ne-a și format certitudinea că devenim
dependenți de conexiunea rapidă și neîntreruptă la internet, că
trebuie să ne dotăm cu dispozitive performante și, mai ales, că
trebuie să ne dezvoltăm competențele digitale.
O altă constatare este că acest tip de învățare este mai
cronofag și că eficiența depinde foarte mult de implicarea
totală a elevului. Am observat că nu toți copiii, unii chiar foarte
bine dotați material și provenind din medii sociale dezvoltate,
vor să participe la ore, preferând să profite de prevederile legale
impuse de MEC în actualul context pandemic, creând, consider
eu, o așa –zisă discriminare pozitivă.
Din acest punct de vedere mi se pare necesar să fie
exclusă prevederea conform căreia trebuie cerut acordul
părinților pentru notarea copiilor sau că nu putem pune absent
dacă nu intră on-line la oră.
Consider că, așa cum acest tip de învățare a fost introdus
și în fișa de evaluare a cadrului didactic, și elevul poate și
trebuie să fie evaluat și din acest punct de vedere. Obligațiile
trebuie achitate de ambele părți pentru a se realiza cu adevarat
un învățământ de calitate. Altfel, vorbim doar de o campanie
de imagine a ministerului/ sistemului. Mai consider că nu este
foarte importantă aplicația sau platforma on-line, ci mai
135