Page 136 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 136

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                          Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

                      Varietatea  resurselor  folosite  ne-a  ajutat  să  nu  ne
               plictisim  și,  mai  ales,  să  nu  resimțim  oboseala  cauzată  de
               folosirea dispozitivelor electronice.
                      Combinând  suporturile  letrice:  manualul,  auxiliarul,
               cartea/  volumul  cu  resursele  virtuale:  manuale,  fișe  și
               chestionare  digitale,  teste  de  antrenament,  Teleșcoala,
               discursuri TED, PPT-uri, diaporame, teatru radiofonic, desene
               animate, povești terapeutice dramatizate, audiobook-uri, filme
               etc., consider că le-am oferit și asigurat elevilor oportunitatea
               de a își dezvolta studiul personal/individual mult mai creativ și
               original, evidențiindu-le și inteligențele multiple.
                      Dacă școala on-line ne-a oferit multe contexte inedite și
               moderne de a învăța, ne-a și format certitudinea că devenim
               dependenți de conexiunea rapidă și neîntreruptă la internet, că
               trebuie să ne dotăm cu dispozitive performante și, mai ales, că
               trebuie să ne dezvoltăm competențele digitale.
                      O altă constatare este că acest tip de învățare este mai
               cronofag  și  că  eficiența    depinde  foarte  mult  de  implicarea
               totală a elevului. Am observat că nu toți copiii, unii  chiar foarte
               bine dotați material și provenind din medii sociale dezvoltate,
               vor să participe la ore, preferând să profite de prevederile legale
               impuse de MEC în actualul context pandemic, creând, consider
               eu, o așa –zisă discriminare pozitivă.
                      Din  acest  punct  de  vedere  mi  se  pare  necesar  să  fie
               exclusă  prevederea  conform  căreia  trebuie  cerut  acordul
               părinților pentru notarea copiilor sau că nu putem pune absent
               dacă nu intră on-line la oră.
                      Consider că, așa cum acest tip de învățare a fost introdus
               și  în  fișa  de  evaluare  a  cadrului  didactic,  și  elevul  poate  și
               trebuie să fie evaluat și din acest punct de vedere. Obligațiile
               trebuie achitate de ambele părți pentru a se realiza cu adevarat
               un învățământ de calitate. Altfel, vorbim doar de o campanie
               de imagine a ministerului/ sistemului. Mai consider că nu este
               foarte  importantă    aplicația  sau  platforma  on-line,  ci  mai

                                           135
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141