Page 135 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 135
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
unei eleve mi-a telefonat să iși exprime regretul față de
neputința ei în fața încăpățânării și rezistenței surioarei de a
răspunde, de a fi activă la oră.
Așa a ieșit la iveală un mare adevăr, pe care noi cadrele
didactice l-am reclamat de fiecare dată, la toate formările și
activitățile metodice: lipsa motivației interioare a elevului,
reținerea lui de a fi activ, acest complex al omului invizibil sau
al elevului-mobilă. Unii elevi, s-au dezinhibat în fața ecranelor,
când am comunicat prin aplicația Google Meet, dar mulți au
preferat cortina- fereastra neagră.
Motivele pe care mi le-au dezvăluit au fost diverse și
pertinente: prezența fraților mici și jucăuși, deranjul din
cameră, vestimentația lejeră sau precară, spațiul neadecvat
studiului, prezența altor persoane( părinți, bunici sau chiar a
animluțelor de companie- la o oră de pregătire la clasa a opta,
am avut partener chiar o pisicuță, la alta, un pui de huhurez, la
o clasă a cincea un peștisor, și un cățeluș nestâmpărat).
Așadar, școala este un loc special, în care copiii au
timpul lor, au timp de ei, pentru interesul lor, doar că trebuie să
își asume conștient această menire. De aceea cred că acest fir
salvator: on-line-ul, ne-a ajutat pe toți: părinți, elevi și cadre
didactice să prețuim mai mult interacțiunea didactică din cadrul
orelor clasice, din spațiul școlii.
Firul mi-a oferit și oportunitatea de a-mi demonstra
utilitatea și indispensabilitatea profesională: am devenit un
adevărat turn de control, releu care a verificat și transmis cu
atenție sursele și resursele de informare, care circulă în flux
continuu pe autostrăzile virtuale- Facebook, Internet etc.
Împreună cu elevii mei am creat resurse educaționale deschise
prin care le-am dezvoltat cele opt competențe-cheie, necesare
unei formări armonioase conform profilului absolventului.
134