Page 135 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 135

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea

           unei  eleve  mi-a  telefonat  să  iși  exprime  regretul  față  de
           neputința  ei în fața încăpățânării și rezistenței surioarei de a
           răspunde, de a fi activă la oră.
                  Așa a ieșit la iveală un mare adevăr, pe care noi cadrele
           didactice l-am reclamat  de fiecare dată, la toate formările și
           activitățile  metodice:  lipsa  motivației  interioare  a  elevului,
           reținerea lui de a fi activ, acest complex al omului invizibil sau
           al elevului-mobilă. Unii elevi, s-au dezinhibat în fața ecranelor,
           când am comunicat prin aplicația Google Meet, dar  mulți au
           preferat cortina- fereastra neagră.
                  Motivele pe care mi le-au dezvăluit au fost diverse și
           pertinente:  prezența  fraților  mici  și  jucăuși,  deranjul  din
           cameră,  vestimentația  lejeră  sau  precară,  spațiul  neadecvat
           studiului, prezența altor persoane( părinți, bunici sau chiar a
           animluțelor de companie- la o oră de pregătire la clasa a opta,
           am avut partener chiar o pisicuță, la alta, un pui de huhurez, la
           o clasă a cincea un peștisor, și un cățeluș nestâmpărat).

                  Așadar,  școala  este  un  loc  special,  în  care  copiii  au
           timpul lor, au timp de ei, pentru interesul lor, doar că trebuie să
           își asume conștient această menire. De aceea cred că acest fir
           salvator: on-line-ul, ne-a ajutat pe toți: părinți, elevi și cadre
           didactice să prețuim mai mult interacțiunea didactică din cadrul
           orelor clasice, din spațiul școlii.

                  Firul  mi-a  oferit  și  oportunitatea  de  a-mi  demonstra
           utilitatea  și  indispensabilitatea  profesională:  am  devenit  un
           adevărat turn de control, releu care a verificat și transmis cu
           atenție sursele  și resursele de informare, care circulă în flux
           continuu  pe  autostrăzile  virtuale-  Facebook,  Internet  etc.
           Împreună cu elevii mei am creat resurse educaționale deschise
           prin care le-am dezvoltat cele opt competențe-cheie, necesare
           unei  formări  armonioase  conform  profilului  absolventului.


                                       134
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140