Page 143 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 143

ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
                                      Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea



              Școala online - o provocare pentru elevi și profesori


                                                    Prof. David Fănica
                  Școala Gimnazială ,,Emil Atanasiu” Garoafa,Vrancea


              Societatea secolului XXI este caracterizată printr-un ritm
           deosebit  de  alert  al  dezvoltării  noilor  tehnologii  care  se
           actualizează şi se transformă în fiecare zi.
              . Ultimele studii despre modul în care elevii digitali preferă
           să  utilizeze  tehnologiile  şi  cum  este  influenţată  învăţarea
           acestora  dacă  se  folosesc  tehnologii  moderne  au  arătat  că
           utilizarea  echipamentelor  moderne  conduce  la  creşterea
           calităţii învăţării şi a interacţiunilor din rândul elevilor (Raja et.
           Nagasubramani, 2018).
                  Utilizarea  noilor  tehnologii  în  procesele  de  predare-
           învăţare  din  clasele  de  elevi  este  un  îndemn  prezent  în
           majoritatea discursurilor publice pe tema educaţiei, utilizarea
           tehnologiilor poate conduce la rezultate pozitive şi în calitatea
           climatului  educaţional.  Apropierea  copiilor  de  activităţile
           şcolare  poate  fi  facilitată  de  introducerea  unor  mijloace
           moderne  de  învăţare  care  sunt  accesibile  şi  care  oricum  fac
           parte din vieţile copiilor.
                   Din păcate însă, multe şcoli  din România arată astăzi
           aproape  la  fel  cum  arătau  în  urmă  cu  o  generaţie  şi  mulţi
           profesori  nu  manifestă  interes  pentru  a  descoperi  şi  aplica
           strategii didactice necesare nevoilor elevilor secolului XXI.
                  Pe fundalul pandemiei de Covid 19, școlile au fost
           închise începând cu 11 martie 2020  și profesorii  au fost
           provocați  să  se  adapteze  rapid  și  să  transmită  un  mesaj
           important elevilor: învățarea continuă dincolo de școală

                                       142
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148