Page 143 - jurnalul conferintei Scoala online
P. 143
ȘCOALA ONLINE. ASPECTE. PROVOCĂRI. SOLUȚII.
Casa Corpului Didactic Simion Mehedinți Vrancea
Școala online - o provocare pentru elevi și profesori
Prof. David Fănica
Școala Gimnazială ,,Emil Atanasiu” Garoafa,Vrancea
Societatea secolului XXI este caracterizată printr-un ritm
deosebit de alert al dezvoltării noilor tehnologii care se
actualizează şi se transformă în fiecare zi.
. Ultimele studii despre modul în care elevii digitali preferă
să utilizeze tehnologiile şi cum este influenţată învăţarea
acestora dacă se folosesc tehnologii moderne au arătat că
utilizarea echipamentelor moderne conduce la creşterea
calităţii învăţării şi a interacţiunilor din rândul elevilor (Raja et.
Nagasubramani, 2018).
Utilizarea noilor tehnologii în procesele de predare-
învăţare din clasele de elevi este un îndemn prezent în
majoritatea discursurilor publice pe tema educaţiei, utilizarea
tehnologiilor poate conduce la rezultate pozitive şi în calitatea
climatului educaţional. Apropierea copiilor de activităţile
şcolare poate fi facilitată de introducerea unor mijloace
moderne de învăţare care sunt accesibile şi care oricum fac
parte din vieţile copiilor.
Din păcate însă, multe şcoli din România arată astăzi
aproape la fel cum arătau în urmă cu o generaţie şi mulţi
profesori nu manifestă interes pentru a descoperi şi aplica
strategii didactice necesare nevoilor elevilor secolului XXI.
Pe fundalul pandemiei de Covid 19, școlile au fost
închise începând cu 11 martie 2020 și profesorii au fost
provocați să se adapteze rapid și să transmită un mesaj
important elevilor: învățarea continuă dincolo de școală
142